Pages

Tuesday 7 October 2014

SIMPLE WORKOUT FOR YOU AND ME VOL. 1.


Saya terpanggil untuk menulis kali ini, mencuba mendekati sebaik yang mungkin berkenaan kesan senaman ringkas dan 'fitness' workout pada kesihatan kita seharian. Saya bukan pakar dalam bidang sukan maupun senaman badan tetapi 'trigger' ataupun serangan penyakit masakini beberapa tahun yang lalu mengajak saya mencuba mendekati sikit-demi sedikit. Cuba renung dan praktikkan gambar di bawah :




Gambar tersebut merangkumi 25 simple WORKOUT yang boleh kita amalkan seharian di rumah selama sekurang-kurangnya 15 minit. Tidak perlu keluar dari rumah, hanya beraksi di depan cermin dalam bilik tidur pun dah boleh mengeluarkan peluh dan 'attack' pada bahagian yang kita nak 'shade' kan.

Tips sebelum bersenam.
1. Jangan mengambil hidangan berat sekurang-kurangnya sejam sebelum bersenam, Nanti susah bergerak dan ada kesan pada bahagian perut.

2. Panaskan badan dulu seperti berlari setempat untuk 5 minit.

Dalam siri pengenalan ini saya amat berterima kasih pada keterangan dan infomasi yang saya dapat di Page Mummy Fitness, salah satu Page yang banyak menyumbang pada gerakan atau workout yang baik dan berkesan untuk pembentukan beberapa bahagian penting wanita.Juga terima kasih dan kredit kepada Diva Fitness Group Ex Showian kerana mempelawa menyertai 'Great Workout' di Dynamic Fitness and Dance Academy di Matang Kuching. 

Anda yang juga mahu sihat dan kelihatan bergaya, jom sertai 'Fun and Attracting Workout' ini bersama kami.






Whatsapp/Contact/SMS: 016 8937256


 TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA KE BLOG INI.



No comments:

Post a Comment